Snabbgenomgång

Om man skulle skriva om något annat än jobb här kanske. Det var ju faktiskt ett tag sedan jag uppdaterade här. De som inte har mig på facebook eller liknande vet ju kanske inte om vad som händer yaoo. Förut har jag ju skrivit om min sjukt underbara pojkvän hela tiden som nu är mitt ex. Ja vi flyttade ihop och var lyckligt kära i staden Västervik. Jag gick en utbildning som skulle göra mig till en framgångsrik stylist men inte då. Jag har ju mycket svårt för att bestämma mig och vara säker på saker och ting, så ja jag ångrade mig helt enkelt. Jag ville hem till min familj och mina goa vänner. Max (min dåvarande pojkvän) och jag gjorde slut, det blev väl för mycket att efter bara ett år flytta ihop och se varandra dag ut och dag in, man blir lätt irriterad på varandra då. Synd var ju det, tror faktiskt att det hade funkat om vi inte hade flyttat ihop. Detta blir ju bara ett snabbt drag av vad som har hänt. Eftersom jag ville flytta hem så var jag ju också tvungen att byta skola, och jag hade nog världens tur som fick hoppa in i tvåan på en helt annan linje. Just nu går jag då på JB i Kalmar, Hotell turism! Jag fick börja i en go klass med världens skönaste lärare, bättre finns nog inte. Detta beslut som jag tog för ungefär ett halvår sedan är nog ett av de bäste besluten jag någonsin har tagit. Jag får träffa mina vänner varje dag, vara nära hela familjen och känna mig som mig själv igen med mina mönsteråspratande människor. Självklart saknar jag ju mina vänner i Västervik, och att bo själv var inte helt fel det heller. Vi skötte oss faktiskt himla bra, lagade mat varje dag,gymmade och gick i skolan, gjorde alltingen i hemmet som behövdes utan några problem. Men nu har man testat på det med och det finns ju kvar i ryggsäcken så ingenting var ju förgäves. Det jag saknar är ju verkligen att sminka och hålla på med hår, massera och allt vi lärde oss. Det är verkligen saker som jag älskar att göra men det är ju inte den lättaste utbildningen att få jobb med.. Men lite har jag ju kvar i huvudet! Jag måste verkligen hälsa på där uppe någon dag, känner mig så otroligt dum som bara stack utan att säga något, sa inte ens hejdå.. Det är jag inte stolt över, men jag hade väl lite panik i huvudet och tänkte bara på att komma hem och hitta mig själv igen. Så mycket mer har hänt i mitt liv på bara några månader, en otroligt underbar och viktig person har försvunnit hur mitt liv medan två andra har fötts och ska nu växa till fina människor. Jag har levt en hel sommar också, den har verkligen varit uppochner och hitochdit, men kul som tusan de flesta stunder.
 
Nu kan man väl säga att mitt liv är lite uppochner men jag tror på en vändning snart, tur att man har de finaste vännerna som gör mig superglad iaf! Jag skulle inte vara hälften av den jag är idag utan min närmaste. Annars hade jag tänkt börja rida igen, min mamma trodde jag skulle må bättre då haha.. så ja det låter ju som en bra idé. Nu har jag bara tagit lite tankar som kom direkt från huvudet så det blev väl lite hipp som happ men så får det vara. Jag är ju inte perfekt så mina texter lär ju inte vara det dom heller.
Jag bjuder på lite bilder i alla fall! Kram på er
 
 
 
 


Kommentarer
Mia Ahlberg

Tack, du är ganska skön du också. Kram Mia

2012-11-20 @ 14:57:56
URL: http://miatankertill.blogspot.com


Kommentera inlägget här:


Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0